Інтерактивні методи навчання на уроках історії
Сучасний урок?
Який він? Виклики нашого сьогодення ставлять перед нами задачу – створити
цікавий, оригінальний та змістовний урок, який дасть можливість учням сприймати
нову інформацію легко та вмотивовано.
Кожен вчитель
намагається стимулювати учнів до навчання різними способами та формами. Саме
тому будь-який урок, зокрема урок історії, може перетворитись на цікаву подорож
або екскурсію; інтерактивну гру з використанням тестів, вікторин чи квізів;
загадковим квестом з різними видами вправ та інше.
Для того, щоб
ваш урок запам’ятався учням, пройшов цікаво та результативно, пропоную добірку
онлайн-ресурсів, які точно стануть у пригоді.
1.
Перший
ресурс, з яким ми познайомимось – це Learningapps.org
Даний онлайн-сервіс
є різнобічним та підходить для будь-якого типу та етапу уроку, адже тут є
багато різнопланових видів вправ, які ви можете створити самостійно або
використати вже готову. Ось декілька прикладів таких вправ:
·
Робота з картою - https://learningapps.org/display?v=pd0bw93bj19
·
Класифікація - https://learningapps.org/display?v=prvaw6hcj22
·
Кросворд - https://learningapps.org/display?v=pr2pg6o3j21
·
«Перший мільйон» - https://learningapps.org/display?v=pt213eqmc21
·
Числова пряма - https://learningapps.org/display?v=p9yzudyd522
2.
Наступний
сервіс – Кahoot.
Ресурс, на якому
можна створювати безкоштовно тести та вікторини. Особливість в тому, що
виможете проводити тести в реальному часі, управляючи швидкістю проходження та
створювати рейтинг учнів, які беруть участь у його проходженні. Крім того,
можливо задавати домашнє завдання, із зазначенням терміну проходження. Декілька
прикладів тесту з історії:
·
https://kahoot.it/challenge/06816370?challenge-id=2b0bfb72-7ec9-49bd-b9e1-b7237877f0f6_1667737615811
·
https://kahoot.it/challenge/0755844?challenge-id=2b0bfb72-7ec9-49bd-b9e1-b7237877f0f6_1667737685781
3.
Цікаве
опитування - Мenti.com
Дає можливість провести цікаве опитування, зібрати статистичну інформацію, дізнатися враження від уроку або з’ясувати на скільки добре засвоєно матеріал за допомогою ключових слів. Декілька прикладів:
Цікавий та
простий у використанні ресурс, на якому готуючись до уроку, ви можете замінити
ключові слова теми на ребуси, які діти залюбки та активно розгадують. Створити
можна із будь-якого слова. Ось декілька прикладів:
5.
Інтерактивна
дошка - Jamboard
Дошка, яку можна
використовувати з будь-якою ціллю, адже це онлайн-аналог класної дошки, до якої
ми так звикли. Тут можна записувати основні моменти уроку (дату, тему, нову
інформацію, створювати схеми, копіювати будь-які таблиці та зображення).
Приклади використання на уроках історії:
·
5 клас - https://jamboard.google.com/u/0/d/1Kt4ye3W3_1uhDaRK3_Tmjq3GsfdeJp6g72AQoKaG0j4/viewer?f=0&pli=1
·
7 клас - https://jamboard.google.com/d/1XMeniW8l6OHEGwxWp1u6uSis-Uwu7WKUuWNIxO1kMUU/viewer?f=0
·
11 клас - https://jamboard.google.com/d/1vub4fe23YZTZvbCmhl63gNSzM_3sAQaB3Q9BYPaS7AI/viewer?f=0
6.
І на
останок, всім відомі сервіси – На Урок та Всеосвіта.
Крім того, що на
даних онлайн-платформах вчителі можуть почерпати для себе безліч корисної
інформації, покращити свої знання, можна також перевірити знання учнів за
допомогою тестових завдань, флеш-карток та вправ на відповідність. Ви можете
створити власні тести або використати вже готові. До вашої уваги декілька прикладів:
·
Флеш-картки - https://naurok.com.ua/test/ukra-na-v-umovah-destalinizaci-1771505/flashcard
·
Гра на відповідність - https://naurok.com.ua/test/rus---ukra-na-naprikinci-h---u-pershiy-polovini-hi-st-1771440/match
·
Флеш-картки - https://vseosvita.ua/private/test-flash/97658-9a280f7c39f029df99ab19fa084cfb02
Отже, наведені
вище онлайн-сервіси допоможуть створити цікавий, змістовний та інтерактивний
урок як історії, так і будь-який інший. Використавши хоча б один із цих
сервісів, ви перетворите свій урок (реальний чи дистанційний) на незабутню
подорож, яка дасть гарний результат у навчанні та налагодженні конекту з
учнями.
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ІСТОРИЧНА ГРА "ХРЕСТИКИ-НУЛИКИ"
МЕТА: Прививати у дітей любов до свого краю; розвивати фантазію,
мислення; уміти застосовувати знання з історії.
ОБЛАДНАННЯ: Стенд з плакатом, який розділений на 25
секторів: «Логіка», «Назви дату», «Хто це?», «Ребус», «Чарівне горнятко»,
«Пісенний», «Що це?» та завдання до кожного, інтерактивна онлайн-дошка.
УЧАСНИКИ: Ведуча, 3 команди по 3 чол. (кожна складається з учнів 6-х
класів).
ХІД ГРИ:
Кожна із команд по черзі обирає сектор на ігровому полі,
де приховані питання на різну тематику. Якщо команда відповідає правильно на
обране питання, то капітан цієї команди має право поставити на іншому ігровому
полі свій знак (Х,✅,О,). Перемагає та
команда, яка перша зможе зібрати 5 своїх знаків в один ряд.
Немає коментарів:
Дописати коментар